miércoles, 21 de julio de 2010

İnsan İlişkileri Üzerine

Popüler kültürün üzerimizdeki olumsuz etkileri saymakla bitmez. Hangi etkisinin daha kötü olduğuna karar vermek güç. Ama bencillik ve bireysellik ilk sıralarda yer alır.
Ben olgusunun nasıl tesir ettiğini anlamak için, günlük hayatta kullanılan kelimelere bakmak iyi bir ölçü olabilir; İstiyorum, sıkıldım, kalkalım, anlamadım vb kelimelerin kullanım oranı bir istatistik yapılsa, arttığı gözlemenecektir.
Fedakarlık, başkası için yaşama, karşılıksız iyiliğin bir görünür getirisi yok. İlkeli, erdemli davranışlarda popüler kültürün nasihatleri arasında yer almıyor. İnsanın fazladan çabalar göstermesi gerekir, kendini bu ben duygusundan uzak tutabilmek için.
İlişkilerde konuşulan konular, yapılan aktiviteler, tanışılan insanlar "ne getirisi olacak bana?" sorusu çerçevesinde işleniyor. Alıcı olmaya alışan insan, karakteri itibariyle "Acaba ben ne verdim" sorusunu kendisine sormaktan çekindiği gibi, muhatabına da bu imkanı vermiyor. Zaten çok hızlı kurulan ilişkileri daha da hızlı bitirmek gibi bir yaptırım gücü de var nede olsa. Bu konuda çözüm önerisi sunmakta güç, zira önce neden çözmek gereksinki sorun mu bu sorularınına insanların ne cevap vereceği önemli.